Reklamą może być praktycznie wszystko. Świadczy o tych chociażby różnorodność gadżetów reklamowych, jakie można bez problemu i w znacznych ilościach zamawiać przez internet. A jednak trudno znaleźć lepszy sposób na wypromowanie produktów czy usług niż dobre zdjęcie. Fotografia reklamowa to sposób na zwrócenie uwagi konsumentów, przywołanie u nich przyjemnych wspomnień, wywołanie określonych emocji. Czasami jednak poprzez zdjęcia reklamowe producenci bądź firmy świadczące usługi chcą nie tyle poinformować o swojej propozycji dla konsumentów, co przypomnieć tym ostatnim o ofercie. Realizując długoterminową strategię promocyjną, warto postawić na całą serię zdjęć. Mogą przedstawiać pewną historię czy mieć podobny przekaz. Zmiana jednak wychodzi na dobre, sprawia, że klienci i potencjalni odbiorcy się nie nudzą. Niektóre firmy korzystają z tego samego scenariusza, ale wykorzystują chociażby różnych modeli czy aktorów. W ten sposób fotografia reklamowa wciąż się zmienia, a zatem pozostaje interesująca.